گزارش ماهیانه پیش بینی قیمت های کالای پلی اتیلن در منطقه آسیا/ پیش بینی قیمت ها تا نوامبر 2022

  • 02 تیر 1400
  • 450 بازدید
گزارش ماهیانه پیش بینی قیمت های کالای پلی اتیلن در منطقه آسیا/ پیش بینی قیمت ها تا نوامبر 2022

پیش بینی قیمت ها از ژوئن 2021 تا نوامبر 2022

ما انتظار داریم قیمت های کالای پلی اتیلن منطقه آسیا به دلیل افزایش میزان عرضه و همچنین کاهش تقاضا در ماه ژوئن کاهش داشته باشد. پس از اعمال مجدد محدودیت ها در برخی از کشورها و مناطق آسیایی, بازار روند محتاطانه ای را در خصوص وضعیت شیوع مجدد این ویروس در پیش گرفته است.

عرضه ی منطقه ای کالای پلی اتیلن از طریق ظرفیت های جدید تولیدی در چین و کره جنوبی افزایش خواهد یافت و همچنین با توجه به تعداد محدود عملیات های تعمیر و نگهداری در سطح جهانی, ظرفیت های کمتری از تولید کاسته خواهد شد. اما این احتمال وجود دارد که برخی از تولیدکنندگان آسیایی کالای مذکور با توجه به فشرده شدن حاشیه ی سود خود, گزینه های کاهش سطح تولید خود را مد نظرقراردهند.

حاشیه های سود متغیر فیلم های LLDPE مبتنی بر نفتا و متانول در منطقه ی شمال شرقی آسیا در اوایل ماه ژوئن به زیر 200 دلار/تن کاهش یافته است. با کاهش قیمت های کالای پلی اتیلن آسیا و ان تظارات مبنی بر افزایش قیمت های نفتا, انتظار داریم حاشیه های سود در کوتاه مدت در روند نزولی باقی بمانند .

انتظار می رود قیمت های کالای پلی اتیلن منطقه ی آسیا با بهبود تمایل خریدارن در بازه ی زمانی ماه های ژوئیه تا اوت مجددا افزایش یابد اما این افزایش قیمت با رشد کند تقاضا از سوی چین محدود خواهد بود .

قیمت های کالای پلی اتیلن آسیا از سپتامبر تا دسامبر سال جاری کاهش خواهد یافت که این کاهش قیمت عمدتا ناشی از افزایش عرضه خواهد بود. قرار است چیزی حدود 5.7 میلیون تن در سال ظرفیت جدید تولیدی از سه ماه سوم سال جاری راه نادازی شود و پیش بینی می شود اکثر ظرفیت های جدید تولیدی تا قبل از پایان سال جاری به بهره برداری برسند.

در هر صورت, تقاضای منطقه ای به زمان بیشتری نیاز دارد تا ظرفیت های جدید تولید را در کوتاه مدت هضم کند. در نتیجه دامنه ی اختلاف قیمت بین کالای نفتا و پلی اتیلن در منطقه ی آسیا در مقایسه با نیمه ی اول سال جاری کاهش خواهد یافت.

ما انتظار داریم قیمت های کالای پلی اتیلن آسیا در ماه ژانویه 2022 , به دلیل افزایش میزان تقاضا و شروع فعالیت های پیش ذخیره سازی قبل از شروع تعطیلات سال جدید چینی ) از 31 ژانویه تا 6 فوریه 2022 مجددا افزایش یابد اما انتظار می رود با افزایش میزان عرضه, قیمت ها در فوریه 2022 مجددا کاهش یابد .

قرار است سه کارخانه جدید با ظرفیت تولید 800000 تن در سال در سه ماه اول سال 2022 در آسیا راه اندازی شود و بسیاری از پردازنده های صنایع پایین دست در چین پس از تعطیلات سال نو چینی موجودی های مواد اولیه خود را به عنوان الویت مصرف خواهند نمود. ما انتظار داریم قیمت های کالای پلی اتیلن در بازه زمانی ماه های مارس و آوریل به دلیل اوج فصل بهار در چین و افزایش تقاضا از سوی بخش تبلیغات خرده فروشی در سه ماه دوم سال 2022 , افزایش یابد.

با توجه به پیش بینی افزایش قیمت نفتا, انتظار داریم میانگین قیمت های HDPE , LLDPE تقریبا در ژانویه تا نوامبر 2022 , نسبت به سال گذشته بیشتر باشد. با این حال, به دلیل افزایش ظرفیت های جدید تولیدی در آسیا, در همان دوره اختلاف بین قیمت های کالای پلی اتیلن در آسیا و نفتا کاهش خواهد یافت .

بررسی کلی بازار

همانطور که ماه گذشته پیش بینی کریدم قیمت های کالای پلی اتیلن آسیا در ماه می کاهش یافت, ما انتظار داریم قیمت های کالای مذکور در ماه ژوئن در یک روند نزولی باقی بماند, اما به دلیل تمایلات نزولی, کاهش قیمت های LDPE بیش از انتظار ما در ماه گذشته خواهد بود .

ما انتظار داریم قیمت های پلی اتیلن چین بهع دلیل ظرفیت های جدید تولیدی در ماه ژوئن کاهش یابد.تولید پلی اتیلن چین در بازه ی زمانی ژانویه تا می سال 2021 به 9 میلیون تن رسیده و 9.8 % نسبت به بازه ی زمانی مشابه در سال گذشته افازیش داشته است.

سه کارخانه با مجموع تول ید 1.2 میلیون تن در سال, در ماه های آوریل و می در چین راه اندازی شده اند که زمانی که نرخ بهره وری این واحدها به 80 % در صد برسد, به طور متوسط هر ماه 80000 تن به رفیت تولید اضافه خواهند نمود.

د رهمین حال, تقاضا برای کالای پلی اتیلن در چین در کوتاه مدت ضعیف باقی خواهد ماند. علاوه بر فصل رکود برای فیلم های کشاورزی و صنایع ساخت و ساز, ما انتظار داریم کشور چین در چین در تابستان تحت تاثیر کمبود برق قرار گیرد.

به علاوه, میزان رشد صادرات محصولات نهایی پلاستیک در چین احتمالا کندتر از انتظارات ما در اوایل سال جاری خواهد بود. در صورت کمبود کانتینرهای حمل بار و فازایش نرخ هزینه های حمل بار, بسیاری از پزدازنده های پلاستیکی تمایلی به دریافت سفارشات جدید نخواهند داشت.

با این حال ما امنظار داریم در طول مدت باقیمانده از ماه ژوئن با توجه به کاهش رخ داده در قیمت ها, مقداری تمایل خرید در چین بهبود یابد. موجودی تولیدکنندگان در چین برای چهار ماه متوالی کاهش یافته است. موجودی پلیمر ترکیبی دو مجموعه ی Petrochina و Sinopec در تاریخ 10 ماه ژوئن به میزان 705000 تن بوده است که نسبت به ماه می 5.4 % کاهش داشته است.

به دلیل افزایش قیمت نفتا در ماه می و کاهش قیمت پلی اتیلن آسیا, حاشیه سود تولید پلی اتیلن مبتنی بر نفتا در مناطق شما شرقی آسیا و جنوب شرقی آسیا در مقایسه با آوریل کاهش یافته است. حاشیه سود متغیر فیلم های LLDPE نیز در منطقه ی شمال شرقی آسیا در اوایل ماه ژوئن به زیر 200 دلار/تن رسید.

قیمت پایه محصولات پتروشیمی
پست قبلی
قیمت پایه محصولات پتروشیمی
معرفی گرید های جدید پتروشیمی تندگویان
پست بعدی
معرفی گرید های جدید پتروشیمی تندگویان
تصفیه آب آلوده در زمین و مریخ با کاتالیزور ساده
پست قبلی
تصفیه آب آلوده در زمین و مریخ با کاتالیزور ساده
هلدینگ خلیج فارس 17 میلیارد دلار برای اجرای 16 طرح پتروشیمی سرمایه گذاری کرد
پست بعدی
هلدینگ خلیج فارس 17 میلیارد دلار برای اجرای 16 طرح پتروشیمی سرمایه گذاری کرد
سی‌ و نهمین شماره مجله تصویری نفت و انرژی (متنا)
پست قبلی
سی‌ و نهمین شماره مجله تصویری نفت و انرژی (متنا)
مجوز واردات پلی پروپیلن و PET صادر شد
پست بعدی
مجوز واردات پلی پروپیلن و PET صادر شد
سایه روشن صادرات صنایع پلیمری
پست قبلی
سایه روشن صادرات صنایع پلیمری
معرفی و کاربرد اسید کلریدریک و اسید نیتریک در صنایع مختلف
پست بعدی
معرفی و کاربرد اسید کلریدریک و اسید نیتریک در صنایع مختلف

نظر (0)

    ارسال نظر

    درباره گزارش ماهیانه پیش بینی قیمت های کالای پلی اتیلن در منطقه آسیا/ پیش بینی قیمت ها تا نوامبر 2022

    گزارش ماهیانه پیش بینی قیمت های کالای پلی اتیلن در منطقه آسیا منتشر شده در تاریخ 17 ژوئن 2021

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه می توانید از تمام تخفیف ها و جوایز ویژه بهره مند شوید