دی اکسید تیتانیوم 5566 چیست و چه کاربردی دارد؟

  • 20 آبان 1399
  • 992 بازدید
دی اکسید تیتانیوم 5566 چیست و چه کاربردی دارد؟ همه چیز درباره دی اکسید تیتانیوم 5566

TiO2 اکسید فلز تیتانیوم ،به طور طبیعی در چندین نوع سنگ و ماسه های معدنی یافت میشود. تیتانیوم نهمین ، شایع ترین عنصر در پوسته زمین است. از نظر شیمیایی بی اثر است.دی اکسید تیتانیوم (TiO2) یکی از مهمترین رنگدانه ها است. این به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد زیرا به طور موثر باعث پراکنده شدن نور و جذب نور ماورا بنفش می شود ، بنابراین هنگام قرار گرفتن در پلاستیک ، سفیدی ، روشنایی و تیرگی را به شما می دهد. دی اکسید تیتانیوم به صورت تجاری در دو ساختار بلوری - آناتاز و روتایل موجود است. رنگدانه های TiO2 روتایل ترجیح داده می شوند زیرا با کارآیی بیشتری نور را پراکنده می کنند ، پایدارتر هستند و دوام بیشتری از رنگدانه های آناتاز دارند.

دی اکسید تیتانیوم R5566 رنگدانه روتایل دی اکسید تیتانیوم با زیرکونیوم و آلومینیوم با تصفیه آلی و غیر آلی دارای ویژگی های سفیدی زیاد و براقیت بالا و قدرت رنگ پذیری بالا و مقاومت در برابر آب و هوا و پراکندگی و انتشار خوب است.  از جمله کاربرد هابی دی اکسید تیتانیوم جنرال که در صنعت های مختلف میتوان رنگ های داخلی و خارجی و جوهر و کاغذ و لاستیک و پلاستیک و مستربچ که بیشترین استفاده و تقاضا را در ایران در کارخانه های رنگسازی دارد.

درصد خلوص این دی اکسید تیتانیوم 93.5 درصد میباشد که رنگ آن سفید و کمی متمایل به زرد میباشد که در موارد خاص قابل مشاهده میباشد. و پوشش بسیار خوبی دارد و دارای دوام بالایی میباشد از جمله مزیت های این تیتان دانه بندی آن میباشد که در موارد خاص احتیاج به آسیب کردن ندارد و به راحتی در آب حل میشود.

فیلمی کوتاه درباره دی اکسید تیتانیوم و کاربرد های آن

و فروش دی اکسید تیتانیوم توسط الساپا

کاربرد دی اکسید تیتانیوم R5566 

دی اکسید تیتانیوم R5566  می تواند به طور گسترده ای در پوشش های داخلی و خارجی استفاده شود و در رنگهای لاتکس و پوشش های پودری و جوهر و کاغذ و لاستیک ، پلاستیک و مستربچ.

مشخصات دی اکسید تیتانیوم 5566

ماده آلیبله
اندازه ذرات0.3
تراکم (Density)1.1
جذب روغن (Oil absorption)18-22
PH6.5-8.5
بسته بندیکیسه 25 کیلویی

موارد مصرف دی اکسید تیتانیوم 5566

دی اکسید تیتانیوم به مدت یک قرن در طیف وسیعی از محصولات صنعتی و مصرفی از جمله رنگ، پوشش،چسب، کاغذ ، پلاستیک و لاستیک ، جوهر چاپ ، پارچه و پارچه پوشش داده شده و همچنین سرامیک ، پوشش کف ، مواد بام ، مواد آرایشی مورد استفاده قرار گرفته است. ، خمیر دندان ، صابون ، عوامل تصفیه آب ، داروها ، مواد رنگی خوراکی ، محصولات خودرو ، ضد آفتاب و کاتالیزورها.

رنگها و پوشش ها:

دی اکسید تیتانیوم تیرگی و دوام را ایجاد می کند ، در حالی که به اطمینان از دوام رنگ و محافظت از سطح رنگ شده کمک می کند.

پلاستیک ، چسب و لاستیک:

دی اکسید تیتانیوم می تواند به حداقل میزان شکنندگی ، محو شدن و ترک خوردگی که در اثر قرار گرفتن در معرض نور در پلاستیک ها و سایر مواد ایجاد می شود ، کمک کند.

محصولات آرایشی و بهداشتی:

از دی اکسید تیتانیوم با رنگدانه در برخی از مواد آرایشی استفاده می شود تا به شما کمک کند تا لکه ها را پنهان کرده و پوست را روشن کند. دی اکسید تیتانیوم امکان استفاده از پوششهای نازک تر از مواد آرایشی را برای همان اثر مطلوب فراهم می کند.

کاغذ:

از دی اکسید تیتانیوم برای پوشاندن کاغذ استفاده می شود و باعث سفیدتر ، روشن و مات شدن آن می شود.

مواد و مواد لازم تماس با مواد غذایی:

میزان تیرگی در برابر نور مرئی و ماورا بنفش که توسط دی اکسید تیتانیوم ارائه می شود ، مواد غذایی ، نوشیدنی ها ، مکمل ها و داروسازی را از تخریب زودرس محافظت می کند و باعث افزایش طول عمر محصول می شود. کلاسهای خاصی از دی اکسید تیتانیوم با درجه رنگدانه با خلوص بالا نیز در قرصهای دارویی ، پوششهای کپسول و به عنوان کمک تزئینی در برخی غذاها استفاده می شود.

کاربرد دی اکسید تیتانیوم R5566 

دی اکسید تیتانیوم با درجه فوق ریز ، یا در مقیاس نانو درجه فوق العاده ریز دی اکسید تیتانیوم معمولاً در کاربردهای ویژه زیر استفاده می شود:

کرم ضد آفتاب:

دی اکسید تیتانیوم در مقیاس نانو در حالی که به عنوان یک جاذب کارآمد نور UV عمل می کند ، در برابر نور مرئی شفاف می شود. از آنجا که اندازه ذرات بسیار کوچک است ، دی اکسید نانو تیتانیوم نور مرئی را منعکس نمی کند ، اما نور ماورا UV بنفش را جذب می کند ، مانعی شفاف را ایجاد می کند که از پوست در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت می کند. طبق بنیاد سرطان پوست ، استفاده از ضد آفتاب های حاوی دی اکسید تیتانیوم می تواند از بروز سرطان پوست جلوگیری کند.

کاتالیزورها:

دی اکسید تیتانیوم در مقیاس نانو به عنوان ماده پشتیبانی برای کاربردهای کاتالیزور استفاده می شود. عمده موارد استفاده در صنعت خودرو برای حذف انتشار مضر گازهای خروجی و در نیروگاه ها برای حذف اکسیدهای نیتروژن است.

آیا دی اکسید تیتانیوم بی خطر است؟

سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) ایمنی رنگدانه دی اکسید تیتانیوم را به عنوان یک ماده افزودنی رنگ در مواد غذایی ، داروها و مواد آرایشی و همچنین به عنوان یک ماده در محصولات ضد آفتاب ارزیابی کرده است. FDA همچنین راهنمایی در مورد استفاده ایمن از رنگدانه دی اکسید تیتانیوم به عنوان ماده رنگی خوراکی را صادر کرده و اظهار داشته است که دی اکسید تیتانیوم ممکن است با خیال راحت در مواد آرایشی از جمله مواد آرایشی مورد استفاده برای استفاده در اطراف چشم استفاده شود.

آیا نگرانی های سلامتی مرتبط با قرار گرفتن در معرض دی اکسید تیتانیوم وجود دارد؟

آژانس بین المللی تحقیقات سرطان (IARC) براساس مطالعاتی که نشان داد افزایش تومورهای ریه در موشهای صحرایی مرتبط با استنشاق دی اکسید تیتانیوم ، دی اکسید تیتانیوم را "احتمالاً سرطان زا برای انسان" طبقه بندی کرده است. با این حال ، مطالعات گسترده در مورد کارگران صنعت دی اکسید تیتانیوم ارتباط بین مواجهه شغلی با دی اکسید تیتانیوم و افزایش خطر ابتلا به سرطان در انسان را نشان نمی دهد.

خرید دی اکسید تیتانیوم 5566

فروشگاه آنلاین مواد شیمیایی و پلیمری و تصفیه آب الساپا فروشنده دی اکسید تیتانیوم 5566 با بهترین قیمت و کیفیت بالا می باشد.

جهت خرید میتوانید با آرزو فیروزآبادی کارشناس فروش دی اکسید تیتانیوم 5566 شرکت الساپا در ارتباط باشید.

تلفن تماس : 02186017283  داخلی 201

هم اکنون تماس بگیرید

اسید سیتریک چیست و چه کاربردی دارد؟ همه چیز درباره اسید سیتریک
پست قبلی
اسید سیتریک چیست و چه کاربردی دارد؟ همه چیز درباره اسید سیتریک
دی اکسید تیتانیوم R996 چیست و چه کاربردی دارد؟ همه چیز درباره دی اکسید تیتانیوم R996
پست بعدی
دی اکسید تیتانیوم R996 چیست و چه کاربردی دارد؟ همه چیز درباره دی اکسید تیتانیوم R996
نیتریل بوتادین رابر( NBR ) چیست ؟
پست قبلی
نیتریل بوتادین رابر( NBR ) چیست ؟
هیدرازین هیدرات چیست و چه کاربردی دارد؟ همه چیز درباره هیدرازین هیدرات
پست بعدی
هیدرازین هیدرات چیست و چه کاربردی دارد؟ همه چیز درباره هیدرازین هیدرات
انیدرید مالئیک چیست و چه کاربردی دارد ؟ همه چیز درباره مالئیک انیدرید
پست قبلی
انیدرید مالئیک چیست و چه کاربردی دارد ؟ همه چیز درباره مالئیک انیدرید
متانول چیست و چه کاربردی دارد؟ همه چیز درباره متانول
پست بعدی
متانول چیست و چه کاربردی دارد؟ همه چیز درباره متانول
کلر چیست و چه کاربردی دارد ؟ همه چیز درباره کلر که باید بدانید
پست قبلی
کلر چیست و چه کاربردی دارد ؟ همه چیز درباره کلر که باید بدانید
نئوپنتیل گلایکول (NPG) چیست و چه کاربردی دارد؟ همه چیز درباره نئوپنتیل گلایکول
پست بعدی
نئوپنتیل گلایکول (NPG) چیست و چه کاربردی دارد؟ همه چیز درباره نئوپنتیل گلایکول

نظر (0)

    ارسال نظر

    درباره دی اکسید تیتانیوم 5566 چیست و چه کاربردی دارد؟

    TiO2اکسید فلز تیتانیوم ،به طور طبیعی در چندین نوع سنگ و ماسه های معدنی یافت میشود. تیتانیوم نهمین ، شایع ترین عنصر در پوسته زمین است.✨ از نظر شیمیایی بی اثر است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه می توانید از تمام تخفیف ها و جوایز ویژه بهره مند شوید