اکسید کروم چیست و چه کاربردی دارد ؟

  • 22 آذر 1399
  • 1977 بازدید
اکسید کروم چیست و چه کاربردی دارد ؟ همه چیز درباره اکسید کروم

اکسید کروم چیست ؟

اکسید کروم طیف وسیعی از رنگ سبز، شامل سبز لیمویی براق و شفاف تا سبز نمادین، مات، جلادار مایل به زرد، را تولید می کند.رنگ سبز سیر را اغلب می توان با مقادیر بسیار کوچکی از اکسیدهای دیگر، مانند اکسید کبالت، اکسید مس، اکسید آهن، دی اکسید منگنز، روتیل، قلع و غیره تغییر داد.

اکسید کروم همچنین می تواند علاوه بر سبز، رنگ های خاکستری، قهوه ای، قرمز، صورتی و نارنجی را تولید کند.این اکسید همچنین در رنگ ها و لعاب های سیاه استفاده شده است تا یک رنگ سیاه خالص و تند بدست دهد.

اکسید کروم در سفالگری

شرکت های بازرگانی مواد شیمیایی اکسید کروم را به دست خریداران و فروشندگان و البته مصرف کنندگان این ماده میرسانند و به دلیل اینکه این پودر خاصیت رنگ آمیزی بسیار قوی دارد_ حتی با 0.1 % از آن هم می تواند رنگ سبز بدست آورد . 

اکسیداسیون کاهش بر کروم تأثیر نمی گذارد اما گاهی بنظر می رسد لعاب های استفاده کننده از اکسید کروم تحت تأثیر کاهش قرار می گیرند زیرا آنها نیزاکسیدهای دیگری دارند که بر رنگ آنها و بر اکسیدهای تحت تأثیر کاهش، اثر می گذارند.

اکسید کروم یک اکسید آمفوتریک 

 یعنی بین مواد کمک مذاب و سیلیکا نقش واسطه را ایفا می کند.این اکسید بسیار مقاوم است و در مذاب لعاب خیلی محلول نیست اما گاهی مانند اکسید قلع اسیدی بعنوان مواد کمک مذاب عمل می کند.رنگ دقیقی که تولید می کند به نقشی که کروم در لعاب ایفا می کند بستگی دارد.

برای مثال، در پایه های لعاب قلیایی یا بورونی بالا، هنگامی که کمتر از 1% کروم اضافه شده است،می تواند بخوبی حل شده و سبز شفاف و براق و روشن بدست دهد.کروم در یک پایه روی ( کرومات روی) قهوه ای تولید می کند.

در یک پایه کلسیم یا استاتنیم بالا بدون روی می تواند رنگ های صورتی یا قرمز مایل به زرد تا بورگاندی تولید کند.

اکسید کروم

برخی از کاربردهای نانو ذرات اکسید کروم

قابل استفاده در رنگ، جوهر و شیشه و بعنوان رنگ در سبز کروم و سبز نهادی کاربرد دارد

این ماده یکی از موادی است که در هنگام پرداخت لبه های چاقو بر روی یک تکه از چرم استفاده می شود (همچنین این ماده آجر ماسه نیز نام دارد).

نکات مهم در استفاده از اکسید کروم

به دلیل اینکه اکسید کروم فرار است، قرار دادن لعاب سبز کروم در مجاور لعاب سفید قلع اغلب رگه های صورتی روی لعاب سفید قلع ایجاد خواهد کرد یک دریچه خوب کوره می تواند به بیرون کشیدن بخار کروم قبل از چسبیدن آن به سفیدی قلع کمک کند.

اما می توان با ترکیب نکردن 2 لعاب در کوره یکسان از درخشش کروم کاملا جلوگیری کرد.از سوی دیگر، اگر درخشش صورتی را دوست دارید، می توان از طریق ترکیب سبز کروم و سفید قلع در یک کوره یا حتی حرارت دادن قطعات در یک سگگار تقریبا بسته با یک لعاب سبز کروم نقاشی شده در دیوار داخلی سگگار این کار را انجام داد.

رنگیزه سبز اکسید کروم

رنگیزه سبز اکسید کروم به علت عملکرد عالی اش در رنگ سبز، مقاومت فرسایش، مقاومت خوردگی و مقاومت شیمیایی اش کاربرد وسیعی در کاشی سازی، جلاکاری، رنگ آمیزی، پلاستیک و مواد ساختمانی پیدا می کند.در حال حاضر، تولید صنعتی رنگیزه سبز اکسیذ کروم عمدتاً دو مسیر فنی را به کار می گیرد: یکی کاستن با ، به دیگری تجزیه حرارتی برای پروسه نخست، محتوای سولفور به عنوان ناخالصی در محصولی نهایی و کاربرد جامع از محصول فرعی حاوی لازم است به درستی تجزیه شود.

برای پروسه دوم، آلودگی محیطی حاصل از غبار حاوی اغلب جدی است.در سالهای اخیر، پروسه های متعدد جهت آماده کردن رنگیزه های سبز اکسید کروم با کیفیت بالا با ملاحظه خاص حفاظت از محیط زیست تولید یافته اند. Blonski و دیگران نوعی رنگیزه ی سبز اکسید کروم جنگی با ساختار بلورین کوراندوم – هماتیت، با مقادیر نسبتا! کم CIE – Y و انعکاس زیاد نزدیک ماوراء قرمز را به دست آوردند.

Wilhelm و دیگران نوعی سبز اکسید کرومی با محتوای کم هگزا و لنت کرومیوم را با افزودن ۰٫۵ – ۱۰٫۰ wt% از آماده کردند. سبز اکسید کرومی با تعداد آب ۱۰ – ۴۰ g / 100g توسط Rademachers و دیگران از طریق افزودن سولفات، پلی فسفات ، پلی آکریلات یا مخلوطی از آنها در مقادیری از ۲ . ۰ wt % – 0 . 1 تهیه شد. Munoz دیگران رنگیزه سبز رنگ دوستدار محیط زیستی را بر مبنای محلول جامد با محتوای اندکی از سنتز کردند. Berry و دیگران Lazan و دیگران رنگیزه سبز رنگ اکسید کروم را از آب زباله چرم به طورجداگانه، تهیه کردند.

کاربرد در تیز کردن لبه چاقو

در دهه ۱۹۷۰ ، Mansmann و دیگران و Hahnkamm و دیگران متد کاهش هیدروژن را برای تهیه کردن رنگیزه های سبز رنگ اکسید کروم مطرح کردند. مواد خام معرفی هگزا و لنت کرومیوم (به شکل ، ، ، ) و گاز شکل گرفته از نمک نظیر Br2 , HCI , CL2 یا HBr هستند. کاهش و ما تا حد ۹۰۰ – ۱۶۰۰ درجه سانتیگراد است، که از احتراق هیدروژن در حضوراکسیژن فراهم می شود.

این پروسه نسبتاً ساده است و رنگیزه های سبز اکسید کرومی با کیفیت در راکتوری واحد به دست می آیند. هر چند، فلز قلیلی ارزشمند Na یا k ، در مواد خام به محصول فرعی NaCl , NaBr , KCl , KBr کم ارزش تنزل می یابد؛ و کنترل دقیق هیدروژن و اکسیژن برای جلوگیری از انفجار مساله فرآوری دشواری دارد، نه این که بگوییم مشکل در دسترس بودن ماده راکتور برای تحمل و تاب آوردن در مقابل حد واسط شدیداً زنگ زننده KOrl یا NaOH تحت دمای زیاد واکنش است. برری های تجربی مربوطه در مقاله پیدا نشده اند.

Bai و دیگران متد کاهش هیدروژنی جدید را مطرح کردند که با متد مطرح شده ی Mansmann و دیگران Hahnkamm و دیگران، برای تولید سبز اکسید کرومی تلفیق شده در پروسه متالوژیکی سبز خاک معدن کرومیت، تفاوت داشت. محصول حد واسط به شکل CrOOH اولین بار در دمای کم ۳۰۰ – ۸۰۰ C تولید شد و بعد مرحله تجزیه حرارتی برای تبدیل CrOOH به Cr2O3 فراهم شد.

این متد کاهش هیدروژنی جدید آلودگی محیطی ناشی از محصولات فرعی حاوی را بسیار کاهش داد، و به طور موثری به بازیافت محصول فرعی NaOH یا KOH به انتهای قدامی دست پیدا کرد. هرچند ، عملکرد رنگی محصولات نهایی Cr2O3 پروسه جدید در پایین استاندادرهای تجارتی قرار داشت، پس به برآوردها و اندازه گیری های بیشتری نیاز داشت.

این بررسی به منظور بهبود عملکرد رنگی محصول سبز رنگ اکسید کروم است که از طریق متد کاهش هیدروژن Bai و دیگران آماده شده، با اتخاذ یک مرحله ی دیگر فعال شده ای که Ba , AI را در هم ادغام می کند تا بر ساختار میکروسکوپی و تجزیه فازی CR2O3 جهت ارتقای عملکرد رنگ اش تاثیر گذارد.

خرید اکسید کروم

فروشگاه آنلاین مواد شیمیایی و پلیمری و تصفیه آب الساپا فروشنده اکسید کروم با بهترین قیمت و کیفیت بالا می باشد.

جهت خرید میتوانید با کارشناسان فروش اکسید کروم شرکت الساپا در ارتباط باشید.

تلفن تماس : 02186017283

هم اکنون تماس بگیرید

اکریلیک اسید چیست و چه کاربردی دارد ؟ همه چیز درباره اکریلیک اسید
پست قبلی
اکریلیک اسید چیست و چه کاربردی دارد ؟ همه چیز درباره اکریلیک اسید
سولفات آلومینیوم چیست و چه کاربردی دارد؟ همه چیز درباره سولفات آلومینیوم 17 درصد
پست بعدی
سولفات آلومینیوم چیست و چه کاربردی دارد؟ همه چیز درباره سولفات آلومینیوم 17 درصد
آنتی اسکالانت فلوکون 260 چیست و چه کاربردی دارد؟ همه چیز درباره آنتی اسکالانت فلوکون 260
پست قبلی
آنتی اسکالانت فلوکون 260 چیست و چه کاربردی دارد؟ همه چیز درباره آنتی اسکالانت فلوکون 260
اسید فسفریک چیست و چه کاربردی دارد؟ همه چیز درباره اسید فسفریک
پست بعدی
اسید فسفریک چیست و چه کاربردی دارد؟ همه چیز درباره اسید فسفریک
مس سولفات چیست و چه کاربردی دارد؟ همه چیز درباره مس سولفات
پست قبلی
مس سولفات چیست و چه کاربردی دارد؟ همه چیز درباره مس سولفات
مونومر استایرن (Styrene Monomer) چیست و چه کاربردی دارد؟ همه چیز درباره مونومر استایرن
پست بعدی
مونومر استایرن (Styrene Monomer) چیست و چه کاربردی دارد؟ همه چیز درباره مونومر استایرن
ایزو فتالیک اسید (IPA) چیست و چه کاربردی دارد؟ همه چیز درباره IPA
پست قبلی
ایزو فتالیک اسید (IPA) چیست و چه کاربردی دارد؟ همه چیز درباره IPA
مستربچ چیست و چه کاربردی دارد؟ همه چیز درباره مستربچ
پست بعدی
مستربچ چیست و چه کاربردی دارد؟ همه چیز درباره مستربچ

نظر (0)

    ارسال نظر

    درباره اکسید کروم چیست و چه کاربردی دارد ؟

    اکسید کروم، یک ترکیب شیمیایی با فرمول Cr2O3 است،✨ که به واسطه توانایی‌اش در تولید رنگ‌های متنوع از سبز شفاف تا قهوه‌ای، قرمز و صورتی، در صنایع مختلف مانند رنگ‌سازی و سرامیک استفاده می‌شود. این ماده برای تولید رنگ‌های سبز در لعاب‌های سرامیکی و پوشش‌های مختلف بسیار محبوب است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه می توانید از تمام تخفیف ها و جوایز ویژه بهره مند شوید